2014. szeptember 3., szerda

Lehet, hogy nem a szövött kendő a neked való eszköz



(Ha már úgyis fordítok, hadd bővítsük most a blogunkat egy angol nyelvű bejegyzés fordításával. Nekünk nagyon megtetszett ez a két évvel ezelőtti írás, kifejezi, amit mi is szorgalmazunk: hogy a családok merjenek utánajárni és választani az eszközök közül.)
 

Szerző: Tamara a Tea for three weboldalról  2012. január 12.

Hogy mi??? Nem kapok levegőt! Micsoda hordozós szentségtörés ilyet mondani! :)
Érdekes jelenség ez – figyelem a boltomba érkező anyákat, amint vágyakozva nézegetik a szövött kendőket. Még nem döntöttek a vásárlás mellett, de beavatnak, hogy imádnák imádni a szövött kendőzést. Ilyenkor pontosan tudom, mire gondolnak – emlékszem, hogy én is mondtam ugyanezt. Sokszor.
Rengeteg olyan hordozós anyuka van, aki odáig van a szövött kendőért. Csak menj el egy hordozós klubba, és máris találkozhatsz a kendősökkel, ahogy épp gyűjteményük egy-egy lenyűgözően gyönyörű darabját húzzák elő, hogy összehasonlíthassák a többi kendővel. Gyakran meglehetősen kiterjedt gyűjtemények ezek, különböző színű, méretű és anyagú darabokkal. Lebilincselő látvány, ahogy egyikük minden erőfeszítés nélkül a hátára köti a kisbabáját. Elégedetten és hosszasan csevegnek márkákról, anyagokról és kötésmódokról. Lelkesedésük ragályos. Ki ne akarna közéjük tartozni? Nem kell sok hozzá, hogy az addig boldogan karikás kendőző vagy meitai-ozó anyákban felmerüljön a kérdés, vajon lehetne-e belőlük is ilyen elhivatott kendős?
Abból kiindulva, mennyire szerettem a rugalmas Moby Wrapet az első lányommal, szinte biztos lehettem benne, hogy második lánykámmal, a "Manóval" bejön majd a szövött kendő. Nem csalódtam – feldobott minden alkalom, amikor új kötést sajátítottam el. Imádtam új hordozási módokat tanulni, a kendők pedig annyira kényelmesek, sokoldalúak és gyönyörűek voltak! És azt is hadd áruljam el, hogy a "szupermenes", szabadkendős hátravétel nem is annyira félelmetes, mint ahogyan hangzik.
A háti dupló és más remek kötések iránti teljes lelkesedésem ellenére a Manó nyilvánvalóvá tette, hogy ahogy növekszik, úgy igényel egyre nagyobb mozgásteret. Egyértelműen jobban szeretett csípőn, karikás kendőben lenni, a kompromisszumot pedig gyakran egy szövött kendős csípőkötés jelentette. Vettem pár karikás kendőt is, hiszen láthatóan annyira imádta. Nagyszerű volt a karikás – gyönyörű és könnyen használható – de továbbra is a szövött kendő maradt a kedvencem.
A következő pár hónapban továbbra is olyan sokszor kötöttem hátra a Manót, ahányszor csak tudtam. Együttműködő volt a kötéskor, de 10-15 perc után elkezdett fészkelődni a kendő adta kötöttség miatt, és akkor leraktam újra. Mocoroghatnékja igazából egybeesett a mászás és a járás megtanulásával, így abban bíztam, hogy átmeneti dologról van szó, ami a mozgás adta új szabadság megtapasztalásával jött. Drukkoltam, hogy így legyen.
Aztán egy decemberi napon megint a hátamra akartam kötni a Manót munka közben – talán épp a raktárkészleten akart ismét nyammogni egy kicsit. Minden hordozóm otthon maradt (nem is értem, hogy történhetett...), úgyhogy felkaptam egy csatos hordozót (SSC-t) a próbálható darabok rekeszéből. Az új Boba 3G-hez nyúltam, ami elég cukin néz ki. Felcsatoltam, és hátradobtam a Manót. Azta! Gyors volt, egyszerű és kényelmes. A Manó pedig nem menekülhetett. Mindegy, mennyit fészkelődött vagy mennyire hajolt hátra, ott maradt a helyén. Állati!
Amikor legközelebb ismét az üzletben voltunk, újra felpróbáltam a Bobát. Annyira megtetszett, hogy pár napra hazavittem. Néhány héttel később pedig vettem magamnak egyet. El sem hittem, mennyire élvezem a csatosban hordozást, és azt hiszem, azért is volt ez akkora öröm, mert a lányomnak olyan jó volt így. Nagyobb mozgásszabadságot ad neki az eszköz, és akár egy óra hosszáig vagy tovább is a hátamon marad. Olyan érzés ez nekem, mintha most fedeztem volna fel magamnak másodszorra a babahordozást.
Nem fogom letagadni: nagyon hiányzik a szövött kendő. De jelenleg a Bobám az, ami igazán működik mindkettőnk számára. Nagyon elégedett vagyok vele. Minden nap használjuk, el sem tudom képzelni az életünket nélküle.
Küldetésemnek érzem, hogy az új SSC-m iránti lelkesedésemet megosszam másokkal is a hordozós klub következő összejövetelein. Tudom, hogy a szövött kendő tűnik a hordozás szent gráljának, de nem akarom, hogy bárki azt érezze, hogy a jelenlegi hordozóeszköze nem elég jó. Rengeteg nagyszerű eszközhöz lehet hozzájutni a világon. Igen, némely eszközök jobb kivitelűek, mások kevésbé, de nagyon-nagyon sok, különböző típusú jó eszköz van. A számomra legjobb hordozóeszköz nem biztos, hogy számodra is a legjobb. Lehet, hogy a szövött kendőt nem neked találták ki. A legjobb hordozósok időt szánnak arra, hogy megtalálják azt az eszközt, amelyben gyermekükkel együtt örömüket lelik, és aztán gyakori használatba fogják a kiválasztott eszközt.
Testközelség – elvégre is ez a kulcs.

Fordította: Patik Réka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése