2014. november 5., szerda

Felnőttek és gyerekek


Felnőttek és gyerekek, gyerekek és felnőttek. Az életben a véleményem szerint a leginkább ellentmondásokba ütköző téma. A leghosszabb távú befektetés gyermekeink nevelése.
Az alap amit kap vagy nem kap, mindenképpen befolyásolja majd az életét, döntéseit, kapcsolat- és stressz-kezelését. A gyereknevelési szokások, módszerek öröklődnek, sokszor nem is látszódik, mennyire mintázzuk az általunk tanult, hozott vagy személyiségünkből fakadó jegyeket.
Amióta megszülettek a gyermekeim, több új fogalom is erőteljesen meghatározza a mindennapjaimat, erre próbálom őket is terelni, vezetni, vagy csak mutatni nekik:
  • empátia 
  • megértés 
  • elfogadás
Járok az úton, tanulom, csinálom és küzdök a régi iskola módszerével. Széllel szemben pisilek, de azt érzem, jó úgy, ahogy van.
A kedvenc könyveimet ajánlom a figyelmetekbe, sokat tanultam belőlük, és kivettem azt magamnak, amit a sajátomnak érzek belőlük.

Thomas Gordon: P.E.T. A gyereknevelés aranykönyve
Jane Nelsen: Pozitív fegyelmezés
Marshall B. Rosenberg: A szavak ablakok vagy falak


 Ezt kívánom Nektek is, ön-azonosan, hitelesen, úgy ahogy nektek jó. A világ elvár valamit, de az nem biztos, hogy a saját elvárásunk. Az enyém biztosan nem, már tudom egy ideje. Nekem más az utam a gyereknevelésben....

A velük töltött idő sokat ér, legyen az bármilyen is...hisztizős, veszekedős, örülős... ha elfogadom a helyzetet, könnyebben túl vagyunk rajta.




Néha nagyon nehéz elfogadni, megérteni őket. Ezért vagyunk nagyon különbözők mi, felnőttek és ők, gyerekek. Mi is voltunk gyerekek. Vajon mennyire fogadtak el minket, vagy értették meg a gondjainkat... néha nagyon finom tud lenni, ha meghallgatnak, de nem ítélnek, nem adnak tanácsot és nem oktatnak ki, hogy miért is nem csinálom jól.
Csak megértenek, kódolják, hogy mi fáj, mi bánt. A gyerekek tudják, érzik, néha szavak nélkül is.

A MAKACS Klub pénteki témájához akartam ezt írni picit előzetesen - arról, hogy vagyok benne én, milyen nekünk együtt, milyen az utunk. :)

Szeretettel várunk november 7-én, a Makacs Klubban egy gyereknevelős témával, ha van időd és kedved, gyere, gyertek!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése